« Zeměžluč.cz

Jak konzumovat lněné semínko

Tak především záleží proč chcete lněné semínka použít. Pokud vás lněné semínka zajímají jako zdroj 3-omega mastných kyselin a lignanů, pak je nutné je pomlít, případně podrtit (já doporučuji rozkousat). V tomto textu se ale chci podrobněji věnovat lněným semínkům jako zdroji vlákniny.

lněné semínka

Rozpustné a nerozpustné vlákniny v semínkách lnu

Lněné semínka obsahují kombinaci 2 druhů vlákniny - nerozpustné a rozpustné. Obojí dopomáhají udržovat střeva čistá a mají blahodárné účinky na jejich funkci. Když semínka namočíte, pak po nějaké době se z vody stane rosol, to je právě vlivem zmíněné rozpustné vlákniny. Takto připravené rozpustná vláknina působí ve střevech jako absorbent škodlivých látek a pomáhá je vylučovat z těla, podobně jako oblíbené psylium nebo jablečný pektin.

Můj způsob konzumace lněného semínka za účelem využití vlákniny

20 - 40 ml lněných semínek zaliji vařící vodou a nechám na 20 a více minut odstát. Pak najednou vypiji a to včetně semínek. Poměr vody a semínek, stejně jako uvedené množství nijak přesně neměřím, spíš jen odhaduji.

Toto dělám 1 - 2 x denně. Podle potřeby jeden nebo i více dnů. Proceduru provádím v době očišťování organismu. Velmi často před přísným půstem.

ingredience lněné semínko zalité vodou sliz lněné semínka

Pokud piji jako součást očistné procedury před půstem, pak před vypitím přidám aktivní uhlí. Pak počkám 2 hodiny a dám si 50 ml ricinového oleje. Po vyprázdnění vypiji ještě jednu dávku lněných semínek s vodou, někdy zcedím a piji pouze utvořený rosol bez semínek.

lněné semínko s živočišným uhlím

Návod k užívaní lněných semínek z balení, které kupuji

Jeden díl lněných semínek zalijeme 30 díly vařící vody. Necháme 15 minut odstát, pak přecedíme a vytlačíme všechen vzniklý sliz. Následně 3 krát za den 30 minut před jídlem pijeme 250 ml slizu. Pro konzumaci je vhodný pouze čerstvý sliz.

Další způsoby užívání lněných semínek

Existuje mnoho návodů jak správně připravovat lněná semínka za účelem získání rozpustné vlákniny. Tyto návody v podstatě liší poměrem vody a lněných semínek, kdy se na jednu lžičku dává až 500 ml vody a také teplotou vody kterou se semínka zalévají. Pokud chcete použít vodu studenou, je nutné počítat s delší dobou (ideálně přes noc) na vyloučení vlákninového slizu.

Způsob přípravy je možné tedy přizpůsobit vaší chuti a fantazii. Takže můžete sliz konzumovat se semínky i bez nich, můžete jej dochutit třeba medem nebo ovocnými šťávami, či džemem. Pokud vám semínka chutnají, je nanejvýš vhodné je alespoň částečně rozkousat, čímž kromě vlákniny získáme ze semínek i spousty dalších tělu prospěšných látek.

Upozornění

Lněná semínka jsou stejně jako jiná semínka hodně kalorické, na to je dobré myslet pokud je chceme konzumovat drcená nebo je budeme rozkusovat. Vláknina obsažená v lněných semínkách může zhoršovat vstřebávání některých léků (zejména na krev a cukrovku). Lněné semínka mohou také způsobit průjem.

Lněné semínka je vhodné zapíjet větším množstvím vody a to zejména pokud je konzumujete přímo bez předchozího odstátí ve vodě.

« Zeměžluč.cz